Posted by SK KESANG TUA
| 12:59 PTG

SK Kesang Tua Johan Tilawah Al-quran Perempuan MTQSS Kawasan Jasin 2014

SK Kesang Tua telah menghantar wakil ke pertandingan yang diadakan bersempena Majlis Tadarus al-Quran Sekolah-sekolah Kementerian Pendidikan Malaysia bagi Kawasan Jasin pada 19 April yang lepas. Seramai 6 orang peserta yang dihantar mewakili sekolah untuk semua kategori.


Sekolah Kebangsaan Kesang Tua muncul Johan bagi Tilawah al-Quran (Perempuan) yang telah diwakili adik Nurul Balqis Syuhada binti Yazid. Beliau yang kali kedua memasuki pertandingan ini akan mewakili kawasan Jasin ke Majlis Tadarus al-Quran peringkat negeri Melaka pada 5 Mei 2014 ini. Semoga beliau diberi kejayaan dalam pertandingan tersebut.

Bagi kategori Hafazan (Perempuan), Nur Izyan binti Omar pula meraih Naib Johan. Manakala Nurul Izzati binti Faizaludin mendapat tempat Ketiga bagi pertandingan Bercerita (Perempuan).

Pihak sekolah mengucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada semua peserta yang berjaya dan yang menyertai pertandingan ini. Mudah-mudahan pertandingan ini mendekatkan murid-murid kepada al-Quran dan menghayati isi kandungan al-Quran dalam kehidupan mereka.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kenali SKKT