Posted by SK KESANG TUA
| 1:31 PG

TAHNIAH PASUKAN RAGBI SK KESANG TUA!

Pasukan ragbi SK Kesang Tua raih tempat ketiga.


Pada 25 Januari 2014, bertempat di Kolej Vokasional Melaka Tengah, Unit Sukan Jabatan Pendidikan Negeri Melaka telah menganjurkan Kejohanan Ragbi Raiser Cup Bawah 12 dan 18 tahun peringkat negeri Melaka. SK Kesang Tua telah menyertai kejohanan tersebut yang merupakan kejohanan pembuka tirai bagi kalendar sukan ragbi Majlis Sukan Sekolah Negeri Melaka bagi 2014.

Kejohanan selama sehari ini melibatkan sekolah-sekolah di negeri Melaka dan diadakan dengan format 7 sebelah. Pada kejohanan tersebut, pasukan ragbi SK Kesang Tua telah berjaya menjadi johan kategori “Cup” kategori bawah 12 tahun menewaskan beberapa sekolah lain sekitar negeri Melaka.

Barisan pemain pasukan ragbi SK Kesang Tua



Permulaan yang baik buat pasukan ragbi SK Kesang Tua bagi 2014 setelah berjaya menduduki tempat ketiga keseluruhan pada kejohanan ragbi MSS Melaka pada tahun 2013. Diharapkan pencapaian dan pencapaian ini dapat dikekalkan menjelang kejohanan ragbi bawah 12 tahun peringkat MSS Melaka yang dijadualkan pada April ini di mana SK Kesang Tua telah dipilih sebagai sekolah pengelola bagi kejohanan tersebut.

Penyampaian Hadiah di perhimpunan rasmi


 




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kenali SKKT